El Ajuntament hará un contrato «puente» para que Correos reparta sus notificaciones en Palma durante tres meses ya que el contrato con la actual concesionaria, CI Postal, acaba el 31 de este mes y el nuevo pliego de condiciones no se resolverá hasta final de junio, tal y como confirmó el regidor de Justicia Social, Alberto Jarabo. Cort, tal y como publicó este diario, ya había decidido no prorrogar su relación con CI Postal por los problemas con las notificaciones de multas, dos ex trabajadores de la empresa están imputados por falsificar el acuse de recibo, lo que provocó que muchos ciudadanos las recibieran con recargo, e incluso con embargos, y que se organizaran para denunciar la vulneración de sus derechos. Estas incidencias, unidas a los retrasos detectados en la entregas, fueron determinantes para que el Consistorio optara por sacar un nuevo concurso.
El problema, según destacó Jarabo, es que entre que se rescinde el antiguo y se resuelve el nuevo, el Ajuntament estaría sin servicio unos tres meses por lo que se ha habilitado este contrato provisional «para evitar el caos» ya que se están enviando unas 30.000 notificaciones mensuales en el municipio y que, al menos en lo que se refiere a las sanciones, hay unos plazos de tramitación marcado por ley. El servicio «puente» se ha asignado a Correos, que ya se encargaba del lote 2 del contrato, que son los repartos fuera de Palma, unas 17.000 cartas al mes. En este sentido, el regidor destacó que con esta asignación «se asegura y garantiza que las notificaciones lleguen a los ciudadanos en tiempo y forma».
El regidor no pudo precisar el coste de esta solución «temporal» ya que se se abona por carta entregada y depende del volumen de entregas. Jarabo, igualmente, recordó que el nuevo contrato incluirá una serie de condiciones «para que no se vuelvan a repetir errores». Entre ellas, destacó, se ha incrementado el presupuesto del servicio, que pasa de 3,2 a 5 millones anuales, «dado el incremento de sanciones desde agosto de 2021». También se establecen, entre otros, un número mínimo de trabajadores, vehículos y oficinas, así como la obligación de tener un servicio de atención al ciudadano y un sistema de geolocalización
L'Ajuntament de Palma no ha reconegut encara l'abús per les multes sense notificació. Enuncia no renovar el servei amb CI Postal perquè diu que hi ha hagut "problemes en la notificacó" per a alhora no retrotreu els expedients per retornar els doblers que s'ha cobrat indegudament. Això no és rectificar. Això és faltar al respecte a la gent. Qui ha continuat tramitant els expedients de multa sense acús de rebut, sense mostra fefaent d'entrega de notificació, imputant la sanció triplicada per no identificació, ha estat i és l'Ajuntament de Palma, no CI Postal, que no té potestad per això. L'Ajuntament és directamente responsable de l'abús, i molt presumiblement els responsables de la gestió de multes han incorregut en prevaricació, desde el moment que sabien que hi havia una investigació en marxa (detencions de treballadors i responsables de CI Postal per irregularitats en les notificacions, cartes per torrent i descampat que eran responsabilitat de CI Postal). I, tot i aquestes evidències, més els milers de reclamacions de ciutadans, HA CONTINUAT TRAMITANT ELS EXPEDIENTS CAP A LA VIA EXECUTIVA I CAP A L'EMBARGAMENT FORÇÓS DELS COMPTES BANCARIS. Parlam de gent que se troba de cop amb deutes de 3.000, 5.000, 10.000 euros sense saber d'on li venen. Poca broma!! L'Ajuntament de Palma, a més, no ha notificat (per a notificar dins Palma) a les adreces del permís de circulació, com és preceptiu, sinó que ha fet servir única i exclusicament les adreces del Padró municipal, cosa que contravé la Llei de Trànsit. L'Ajuntament de Palma, a més incompleix la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu que estipula que les notificacions es faran preferentment per via telemàtica, per avís SMS o email i a Carpeta Ciutadana. I no preveu ni estipula ni posa en marxa, des de 2015, les notificacions telemàtiques. Les irregularitats són múltiples i de calaix. També ATIB sabia que milers de persones se trobaven amb embargaments i deutes pels quals no havien estat notificats, i ha continuat executant. ¿Ha fet part de les seves inversions i millores, l'Ajuntament de Palma, per a la ciutadania, amb doblers ingressats abusivament sobre la ciutadania? ¿Això és pertinent o no es pertinent demanar-s'ho? ¿O és que primer de tot hem de mirar què posa el nostre carnet de partit per saber si convé parlar-ne o no convé parlar-ne? Els afectats, a través de la Plataforma Stop Multes Sense Notificació!! ,sobretot, estan fent una tasca cívica, pública i de responsabilitat ciutadana d'alertar d'un abús descomunal que no es pot permetre en democràcia. I en això hi hem de ser tots, perquè tots en podem ser víctimes. Ajuntament de Palma instal·la radars amb ubicació poc justificada i gestió opaca, Ajuntament contracta a CI Postal octubre 2019, dóna a CI Postal adreces no preceptives, CI Postal no notifica en temps i forma, Ajuntament dona per vàlids suposats intents de notificació sense acús de rebut, Policia Nacional (Operació Strogoff) diu que responsables CI Postal rebien comissions (qui les pagava?), Ajuntament de Palma passa a la via executiva multes sense prova fefaent de notificació, Ajuntament de Palma multiplica per 3 els imports imputant falta identificació (quan podria perfectament identificar el titular del vehicle en el conductor directament), ATIB embarga sense miraments, tot i les queixes i reclamacions (que no deixa posar per escrit)...Diu Policia Nacional (Operació Strogoff) que empleats i responsables cobraven plusos per notificació feta o no feta (en blanc o en negre? qui paga?), Ajuntament multiplica ingressos, ATIB (servei públic però amb gestor privat) incrementa proporció sobre els ingressos quan els cobra per la via executiva... Una recerca mínima per intenet vos mostr com CI Postal fa feina sobretot amb Ajuntaments PSOE... Quin panorama surt de tot plegat? Una cosa és clara: hi ha una combinació d'operadors que en surten tots beneficiats del procés. Els experts (advocats associacions consumidors) diuen que això està passant cada vegada més en ajuntaments on tant el notificador (CI Postal a Palma de 2019 a 2023) com el cobrador (ATIB a Palma de 2019 a 2023) són serveis subcontractats de gestió privada (l'operador gestor de ATIB és un privat). El tema dona per molt...¿Però això que estam vegent, esbrinant i denunciant els afectats, ciutadans anònims que en patim les conseqüències, és creïble que no ho estigui vegent cap dels responsables públics, gestors, autoritats, amb més dades i coneixement que nosaltres?