Cap de nosaltres no viu ni mor per a ell mateix: mentre vivim, vivim per al Senyor, i quan morim, morim per al Senyor: Per això, tant si vivim com si morim, som del Senyor, ja que, si Crist va morir i va tornar a la vida, va ser justament perquè havia de ser sobirà de morts i de vius» (cf. Rom 14,7-9). El Nou Testament, per boca de Sant Pau , resumeix, amb una exclamació pletòrica de vida, tota l'experiència del cristianisme incipient: «Jesús és el Senyor». Així ho vivien aquells primers cristians que, emocionats, s'adherien al kerygma apostòlic que declarava la seva identitat. El Concili Vaticà II, per a confortar la fe dels cristians, declarava solemnement: «La clau, el centre i la finalitat de tota la història humana es fonamenta en Jesús, Senyor nostre» (cf. Const. Església en el món actual, n.10). L'any 1845 ho afirmava amb admirable simplicitat i honradesa de cor l'escriptor rus Dostoievski : «Al llarg de la meva vida, Déu em concedí alguns moments de pau; fou a on vaig descobrir que no hi ha res més gran, més profund, més bell, més noble, més fort i més amable que Jesús. I no solament que no n'hi ha, sinó que tampoc n'hi pot haver»… Mai ningú podrà aturar l'eco i la ressonància d'aquelles paraules: «Per què cercau entre els morts aquell qui viu? No és aquí: Ha ressuscitat» (cf. Lc 24,1-12).
Lo más visto
Palma se prepara para la entrada en vigor de la Zona de Bajas Emisiones este enero
La víctima de Marratxí planeaba casarse con el presunto asesino para que pudiera regular su situación en España
Estas son las portadas de las revistas de la prensa rosa de hoy
Un coche de Google Maps fotografía a un hombre guardando un cadáver en el maletero de su coche