La Fundación Sa Nostra dió a conocer ayer los 20 proyectos ganadores de la IV Convocatòria d'Ajuts per a la Conservació de la Biodiversitat 2004, dotados con 125.000 euros. Durante la misma, Bartomeu Tomàs, responsable del área de Medi Ambient de la misma, valoró el incremento de las reservas marinas de Balears gracias a la designación de las Islas Malgrat como espacio protegido y advirtió sobre la invasión de especies foráneas y la reducción de la superficie protegida.
Llorenç Huguet, presidente de la Fundación Sa Nostra y Miquel Alenyà, su director gerente, destacaron la calidad y cantidad de los trabajos presentados: «Una tendencia que viene a reafirmar el efecto dinamizador de esta convocatoria en el ámbito de estudio y protección del medio ambiente».
El GOB-Mallorca, representado por Antonio Muñoz, fue premiado por los proyectos «Programa educatiu la Trapa», dotado con 9.000 euros, y «Atles dels ocells nidificants de Mallorca, 2003-2005. Accions any 2005», premiado con 7.000 euros.
La Associació Museu Balear de Ciències Naturals, representada por Antoni Sacarés, fue premiada por «Atles de distribució y hàbitat dels crustacis isòpodes terrestres de les Illes Balears», con 6.000 euros; «Projecte museogràfic de l'àrea de biodiversitat del Museu Balear de Ciències Naturals», con 9.000 euros, y «L'educació ambiental al Museu Balear de Ciències Naturals. Revisió i reedició dels quaderns didàctics y tasques de monitoratge», con 6.000 euros.
El Fons per a la Conservació del Voltor Negre, representado por Juan José Sánchez, recibió una ayuda de 8.000 euros por el proyecto «Pla d'acció per a la participació social y per la comunicació de la custodia del territori a les Illes Balears».
El presidente del Grup Serra, Pere A. Serra, en calidad de presidente del Patronat de la Fundació Jardí Botànic de Sóller, firmó el convenio con la Fundación Sa Nostra por el proyecto «Jardí Botànic de Sóller» premiado con 15.000 euros.
Antoni Garau, en representación de la Societat de Història Natural de les Illes Balears, firmó los convenios de ayuda para desarrollar tres proyectos premiados: «Publicació del Bolletí de la SHNB número 46» dotado con 3.000 euros; «Estudi de la biologia del cranc Percnon gibessi al litoral balear» premiado con 5.000 euros, y «IV jornades de Medi Ambient de les Illes Balears» que contará con una ayuda de 9.000 euros.
Andres Barquier, de la Associació de Fotògrafs de les Illes Balears, firmó el convenio por los trabajos «Proposta d'exposició col.lectiva» dotada con 3.000 euros y «Divulgació de la biodiversitat autòctona de les Balears en forma audiovisual», premiado con 6.000 euros.
Antoni Merino, en nombre de la Federació Balear d'Espeleologia, recibió 3.000 euros de ayuda por el proyecto «Publicació de la revista Endins».