M.L.
La Fundació Art a la Seu reconocerá la iniciativa del desaparecido obispo de Mallorca Teodor Úbeda y de las personas y entidades que han formado parte del proyecto de Miquel Barceló en la Catedral con una lápida que será colocada junto a la capilla de Sant Pere.
El listado de personas y entidades que aparecerán definitivamente recogidos en esta placa ha tenido que ser discutido en diversas ocasiones por parte del patrones de la Fundació. La lápida que ha sido encomendada dice así:
«Per iniciativa de l'Exelentíssim i Reverendíssim Senyor Teodor Úbeda, bisbe de Mallorca, s'inicià la reforma d'aquesta capella amb la intenció d'incorporar una mostra d'art contemporani a la Catedral de Mallorca.
L 'obra fou realitzada per l'artista Miquel Barceló.
Impulsà el projecte la Fundació Art a la Seu, integrada per les entitats sigüents: el Bisbat de Mallorca, el Govern de les Illes Balears, Fundatur, la Universitat de les Illes Balears, el Consell de Mallorca, el Ajuntament de Palma y el Capítol de la Seu.
Colaboraren també en el projecte: Sa Nostra, Caixa de Balears, Aena i Endesa.
Fou destacable l'aportació personal dels senyors Gabriel Barceló, Joan Bestard, Josep F. Conrado de Villalonga, Mercè Gambús y Pere Joan Llabrés.
Ses Majestats els Reis Joan Carles i Sofía inauguraren la reforma el dia 2 de febrer de 2007, sent bisbe de Mallorca el Exel·lentíssim i Reverendíssin senyor Jesús Murgui, president del Capítol de la Seu Mossén Joan Darder i president de les Illes Balears, el molt Honorable senyor Jaume Matas».
Fuentes próximas a la Fundació explicaron ayer que Miquel Barceló había expresado su intención de incluir en el listado el nombre de su amigo y funcionario de la UIB Biel Mesquida. Estos últimos días el artista ha manifestado también que deberían aparecer el del arquitecto diocesano, Sebastià Gamundí, y el del ceramista italiano que le ha ayudado a confeccionar el mural en su taller, Vicenzo Santoriello.
Por otra parte, la investidura de Miquel Barceló como doctor Honoris Causa por la UIB, prevista para el día 1 de febrero, tendrá lugar a las 19.00 horas en la Escola d'Hoteleria. El acto académico será a puerta abierta, razón por la que la Universidad prevé una amplia asistencia de público. Las profesoras en Historia del Arte Mercé Gambús y Catalina Cantarelles ejercerán de madrinas en un acto al que asistirán numerosos críticos de arte y periodistas.