La Associació d'Escriptors en Llengua Catalana (AELC) entregó ayer por la noche sus premios en el marco de la Setmana del Llibre en Català. La entidad decidió nombrar escritor catalán de 2002 a Quim Monzó, galardón que en la anterior edición recayó en Jesús Moncada.
El premio del Memorial Jaume Fuster recayó en Joaquim Carbó por su contribución a la normalización de la literatura juvenil. Los Premis de la Crítica dels Escriptors Valencians fueron para Antoni Martí por la narración «L'erosió»; Isidre Martínez por el poemario «Sense mi»; Jesús Tuson por el ensayo «Una imatge no val més que mil paraules» y Rodolf Sirera por su pieza de teatro «La mirada de l'alquimista».
Dentro del los galardones Cavall Verd, nacidos en Mallorca, el premio Josep M. Llompart de poesía recayó en Jordi Pàmies por «Narcís i l'altre» y el Rafael Jaume de Traducció Poètica en Manuel Forcano por la traducción de «Clavats a la carn del món», del israelí Yehuda Amikhai. Por último, Pep Molist, con «Observa, compara i tria», y Joan Portell, con «Històries de la Guerra incivil», se llevaron el primer Premi Aurora Díaz Plaja.